Systémy chránící  chodce  v případě střetu Systémy chránící chodce v případě střetu

V přídi vozu jsou zabudována čidla, která přenášejí signály do řídicí jednotky. Když se automobil dostane do kontaktu s cizím objektem, signály se změní. Řídicí jednotka signály zpracuje, a pokud je vyhodnotí jako lidské nohy, aktivuje se airbag pro chodce. Závěsy kapoty jsou vybaveny pyrotechnickým uvolňovacím mechanismem, který při aktivaci systému uvolní zadní část kapoty. Zároveň se aktivuje airbag, který nadzvedne kapotu o cca 10 centimetrů. Zvětšená mezera mezi kapotou a tvrdými částmi v motorovém prostoru umožňuje deformaci kapoty, která pomůže utlumit sílu nárazu těla chodce. Airbag zakryje celou štěrbinu, kde jsou umístěny stěrače, dále přibližně jednu třetinu čelního skla a spodní část předních střešních sloupků. Systém je aktivován v několika setinách sekundy. Dalším možným řešením je tzv. aktivní kapota. Po kolizi s chodcem se přední kapota během několika milisekund zvedne o pět centimetrů. Riziko zranění chodce se tím sníží, protože přizvednutím se zvětší vzdálenost kapoty od tvrdých částí motoru a vznikne tak určitá „ochranná zóna“.
Systémy chránící  chodce  v případě střetu